Je bent een warm, zonnig en zachtaardig persoon maar je kunt – met je brede glimlach – goed verbloemen wat er écht in je omgaat.
Je bent een harde werker, je zorgt en bent gedienstig. Je hebt een talent om waar te nemen wat een ander nodig heeft en je geeft vanuit een open hart. Je klanten mogen blij zijn met je generositeit.
Iemand die een goeie balans in geven en nemen heeft. Je gaat dan ook niet snel over andermans grenzen heen. Je bent graag aan het woord en geniet van aandacht. Je kunt om aandacht of hulp vragen maar indirect. Soms kun je anderen het gevoel geven dat het nooit genoeg is.
Wanneer je gaat staan voor jezelf je daarmee een stevigere connectie kan maken met een ander. Leer te zien dat je op jezelf staat en probeer daar levenskracht in te voelen. Je vindt het soms lastig om te weten wat jij zelf wilt. Je spreekt makkelijker met ‘wij’ dan vanuit ‘ik’, dat voelt al snel egoïstisch. Aardig gevonden worden is heel belangrijk voor je.
Je hebt veel eigenheid en humor. Je bent gevend en loyaal maar stelt ook je grenzen. Je bent een doener en altijd bezig. Je hebt begrip voor anderen en oordeelt niet. Je houdt ervan om je te omringen met mensen en brengt dan veel energie en levendigheid. Je bent een echte verbinder.
In essentie ben je een vrij mens, zonder dat je afhankelijk bent van een ander. Maar alleen jij kunt jezelf dit geven. Daar heb je de ander niet voor nodig. Je hebt de vrijheid om te kiezen wat goed voor jou is, zonder eerst na te gaan of dat voor de ander goed is. De wereld stort niet in bij jouw ‘nee’.
In 2012 maakte ik mijn eerste tas. Achter de leermachine in de naaischool van mijn moeder. Met een MacGyver vader was het feest compleet: ik bezat 2 rechter handen en een goed stel hersenen.
Ik bleek ook nog een flinke dosis ondernemersbloed door mijn lijf te hebben gieren. Doe daar een schepje talent voor marketing bij en zo ontstond een zakelijke maker.
Maken is voor mij een vorm van zelfexpressie. Zo laat ik mijzelf zien en help ik mijn mede-mens. Dat ik mijn geld kan verdienen als maker is geweldig en die luxe gun ik jou ook. Ik wil je laten zien zien dat de poor artist myth niet voor jou hoeft te gelden.
Als de Makers Coach deel ik mijn ervaring als maker van monsak. Ik help je authentiek te verkopen, organisch te groeien, je ideale klant aan te spreken en je omzet te verhogen.
Hoe breng je dit tot leven in je bedrijf?
De ander is bepalend voor hoe jij je voelt en je vindt het een uitdaging om autonomie te voelen. Pas hierin op door niet teveel mee te bewegen met de grillen van je klanten.
Voeg ‘nee’ toe aan je vocabulaire en geef jezelf de vrijheid om assertiever te zijn. Je bent bang de ander te kwetsen in je nee maar je mag gewoon ruimte nemen om dit te doen. Zolang je dit niet durft blijf je het gevoel van ‘de wereld dragen’ houden. Als je leert dat kiezen mogelijk is dan voelt dat heel vervullend voor je.
Marketing – AKA reclame maken – begint met helderheid over wat we doen en voor wie we wat doen. Is je ideale klant duidelijk? Verbind daarmee door te laten weten dat je er bent. Connectie = conversie. Authentiek verkopen wordt zo razend gemakkelijk, wie had dat gedacht!? Deze duurzame zienswijze leverde mij focus, plezier, rust EN omzet op.
Heb je het gevoel dat je in herhaling valt? Goed bezig! Consumenten hebben héél veel contact momenten met je nodig om over te gaan tot actie. Zolang je consequent jouw merk verhaal verteld (Wie ben je. Wat doe je. Je drijfveren enz) ga je gehoord worden door de groep die je aanspreekt. Vind je dit lastig? Ik help je graag structuur aanbrengen in je marketing, zelfvertrouwen op te doen en organisch te groeien. Nog geen idee wie je ideale klant is?
Ik vond het razend spannend om de boer op te gaan met mijn tassen. Zitten mensen wel op mij te wachten? Er zijn al zoveel tassen merken. Wie ben ik? Toch was ik razend trots op mijn tassen en wilde er zo graag een succes van maken dat ik stug doorging. De creativiteit in me juichte dit toe.
In een markt vol ruis en wantrouwen ben ik blijven staan terwijl concullega’s het bijltje erbij neerlegde. Weet je waarom? Omdat ik altijd trouw ben gebleven aan mijn passie en non-stop heb laten zien dat ik er ben. Verkopen voelt niet ‘vies’ als ik recht vanuit m’n hart vertel dat ik graag een pracht tas voor je wil maken.
Jaren geleden ging ik terug naar de basis en zocht ik uit wáárom ik maak, waar ik voor sta en hoe ik – met mijn tassen – levens mooier maak en verander. Hierdoor kan ik kraakhelder vertellen wat ik mijn klant kan bieden heb. Elke dag weer. Hierdoor blijft mijn tassen merk organisch groeien en kan ik er 100% van leven. Telling = selling lieve maker.
Is this me?
Herken je je niet in dit type? We hebben allemaal iets van alle makers maar eentje is het meest dominant.
Nieuwsgierig naar de andere types?👇🏽
Voor deze quiz liet ik mij inspireren door de karakterstructuren van Reich. Daarnaast haalde in kennis hierover uit De Maskermaker en lesmateriaal van mijn studie bij ITIP, de school voor leven en werk waar ik de opleiding Instrument voor Hulp heb gedaan.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |