Dé verkooptraining voor makers die méér zelfgemaakte producten willen verkopen
Mijn missie: verkopen minder eng – en ‘vies’ – maken voor creatieve ondernemers & makers. Ik weet als geen ander hoe verdomd spannend het is om je eigen werk aan de man te brengen. Toch heb ik een manier gevonden die niet als verkopen voelt.
Sinds 2012 heb ik 6500 handgemaakte tassen, 700 accessoires & 1250 workshops verkocht. In deze training leer ik je mijn zelfontwikkelde framework die me hielp om op een authentieke manier geld te verdienen als maker.
Ik help je om:
jezelf te presenteren met meer zelfvertrouwen, trots en overtuigingskracht
moeiteloos – en organisch – verkopen zonder dat het zo voelt
ideale klanten aantrekken
eerlijke prijzen durven te vragen
Vrees niet, je hoeft géén schreeuwerige commerciële sales tiger te worden!
Wie ben ik en wat maakt mij uniek?
Wat is m’n aanbod en welk gevoel verkoop ik indirect? (emotie = conversie)
Voor wie ben ik er (ideale klant) en hoe bereik ik die?
Hoe verkoop ik zonder dat het zo voelt en wat levert precies geld op?
Ik had vóór de Verkooptraining vooral nood aan overzicht, structuur en een guideline in het maken van belangrijke beslissingen in mijn bedrijf. Ik deed veel en veel verschillende dingen maar miste soms het overzicht en het grote plaatje. En het waarom van alles wat ik deed.
De training zelf heeft geholpen een aantal dingen inzichtelijk te krijgen (mijn aanbod op scherp stellen, wat mijn energielekken zijn in mijn bedrijf, eerlijk naar mijn prijzen kijken) en ik heb wat stappen gezet in het helder krijgen van mijn makersverhaal.
Voor mij was dit een toffe en hands-on training boordevol concrete aanknopingspunten. Het heeft me geholpen mijn bedrijf onder de loep te nemen en om meer zicht te krijgen op waar ik sta en waar ik heen wil. Fijn ook dat je extra geïnspireerd wordt in de maandelijkse Mastermind!
Margriet is duidelijk, helder en weet de vinger op de zere plek te leggen. Ze schuurt, draait niet om de dingen heen dat is ook wat mij aantrok in haar manier van zijn/werken.
Meike Nieuwenhuis
Mega interessant! Ik kan het elke creatieve maker aanraden die een product in de markt wilt zetten. Het tips alles aan van het ondernemerschap gezien vanuit een creatieve maker.Margriet is ervaringsdeskundige en heeft mij in laten zien waarom ik maak en hoe het mij zo gelukkig maakt.
Gemaakt door Dorien
Ik heb me zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. Margriet is een fijne, duidelijke coach die je door de training heen loodst. Ik ben zowel persoonlijk en als ondernemer gegroeid door de verkooptraining. Gun jezelf deze training.
Marjolein Overdevest
..een A-typische maker die zichzelf moeiteloos kan verkopen. Sinds 2012 heb ik 6500 tassen verkocht. Hoe mij dat is gelukt? Door een vorm van verkopen te vinden die authentiek en makkelijk voelt.
Mijn persoonlijkheid zet ik in in om van potentiële klanten ambassadeurs te maken. Ik weet mijn talent op waarde te schatten en durf een eerlijke prijs te vragen. Volledig overtuigd breng ik mijn schatjes aan de man en kan ik fulltime van mijn passie leven.
Ik noem mijzelf een makerpreneur. Dit is een ambitieuze maker met zelfvertrouwen die snapt dat je niet alleen ín je bedrijf moet werken.
Denken in ‘het complete plaatje’ is mijn natuur. Naast maken denk ik aan duurzaamheid, branding, communicatie, marketing, sales en consumer psychology.
..makers motiveren & inspireren. Doordat ik niet al mijn creativiteit in mijn product stop maak ik verkopen leuk! Ik weet áltijd een originele manier om mijzelf in de kijker te spelen.
Ik weet dat je er niet voor koos om ondernemer te worden, it just happened.. Maar dat betekent niet dat je het niet kunt leren! Ik ben hier om verkopen toegankelijk en leuk te maken voor makers. Door geld te verdienen met je product voel jij je vrij om je pracht product te blijven maken.
Daarom deel ik mijn succesvolle framework (mijn Makers Huis) graag met je. Ik mistte een business model voor makers. Zoals zo vele van ons dacht ik: ‘Dan maak ik hem zelf wel!
Wat een mooie uitgebreide Verkooptraining heb je gemaakt!
Echt de eerste die ik doe die echt van begin tot eind door het makersproces gaat, superwholesome, diepgravend maar ook richtend op dingen als hoe dit dan weer te implementeren in daily life.
Dus mega grote chapeau daarvoor!
Ik wist niet zo goed hoe ik mijn product moest verkopen, hoe ik dat het beste aan kon pakken. En ik vond verkopen ongemakkelijk.
Ik ben heel blij dat ik deze Verkooptraining heb gevolgd! Ik heb zoveel geleerd en ga nog veel meer leren door alle tips die je hebt aangereikt. Ik kan nu met veel meer zelfvertrouwen werken aan mijn bedrijf.
Het schrijven van content is veel makkelijker, ik heb meer focus en weet welke volgende stappen ik moet gaan nemen om te komen waar ik wil.
Ik zou deze Verkooptraining zeker aanraden bij makers! Het heeft mij meer inzicht gegeven in hoe ik dicht bij mij zelf, mijn producten kan verkopen.
De verdieping was zeker zinvol, waarom ik doe wat ik doe geeft mij meer ‘ontspannenheid’ in het delen van content.
Het heeft mij meer inzicht gegeven in hoe ik dicht bij mij zelf, mijn producten kan verkopen. Het heeft me ook rust/koers gegeven om m’n marketing te continueren.
Super bedankt voor je kennis die je gedeeld hebt. Veel van geleerd!
De Verkooptraining heeft mij meer zelfvertrouwen gegeven in mijn makerschap.
Nu durf ik beter op mijn gevoel te vertrouwen en mijn werk meer op waarde te schatten. En ik weet ook dat ik wat toe kan voegen aan de wereld met mijn producten.
De manier waarop het in deze training voorbij kwam past beter in mijn belevingswereld van creatief makerschap. Het was in ‘mijn taal’.
In deze module:
• Wáárom je dichtbij huis moet beginnen (je WHY)
• Ik laat je zien hoe je jouw eigen verhaal ombouwt tot een overtuigend verkoopverhaal.
• Eén speciaal aspect dat zorgt voor 50% van je succes 4 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze module:
• Neem je je creatieve spirit serieus genoeg?
• Hoe kom je uit de Arme Makers Loop?
• Hoe realiseer je een droombedrijf?
2 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze module:
• Hoe bouw je een betrouwbaar merk?
• Welke waarden onderscheiden jou van je concullega’s?
• Het geheim van een personal brand
2 videolessen
2 werkboekopdrachten
In deze module:
• Jij? Een probleem? Yes, you too! Ik help je hem te ontdekken
• Ik leer je hoe jouw historie je merkverhaal immens kan verdiepen en verrijken
• Een mayor ‘aha-moment’
3 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze module:
• Hoe zorg je dat je opvalt tussen de rest?
• Leer je een manier om meer te weten te komen over je klant
• De 3xS oefening die je veel tijd gaat besparen
3 videolessen
4 werkboekopdrachten
In deze module:
• Ja. Jij bepaalt. En je hoeft niet iedereen te pleasen
• Ik leer je hoe je een bizar loyale klant krijgt die jouw product op de juiste waarde kan inschatten
• Waar vind je die klant?
2 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze module:
• Ik leer je hoe je klanten aanspreekt en laat plakken
• Kloppen je huidige prijzen eigenlijk wel?
• Wat is je sweet spot (zoveel mogelijk resultaat met zo min mogelijk energie)?
2 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze module:
• Een ongekende tool om moeiteloze content uit je mouw te schudden
• Dé manier om je kop boven het maaiveld uit te steken op het abnormale drukke web
• Wat is jouw secret sauce? Wat maakt jou anders dan iedereen de jouw soort product verkoopt?
2 videolessen
3 werkboekopdrachten
In deze bonus laat ik je zien hoe ik marketing doe voor Monsak vanuit 4 pijlers:
1. Vindbaarheid: Hoe zorg je dat je potentiële klanten naar je webshop/site trekt? Hoe zorg je dat je zichtbaar bent? Hier besteed ik de meeste aandacht aan!
2. Blijven plakken: Je wilt dat je bezoeker blijft hangen, rondneust en verliefd wordt op je zelfgemaakte producten. Hoe houd je ze binnen én warm? Ik geef je 3 geweldige content – schrijf – tips!
3. Kassa: Eenmaal warm en enthousiast beweeg je jouw potentiële klant naar je winkelwagen. Ik vertel je welk cruciale element nodig is om te zorgen dat deze dolenthousiast persoon op de KOOP knop drukt.
4. Trouwe klanten: Je klant heeft je gevonden, is gecharmeerd van je aanbod en heeft gekocht. Hoe zorg je dat deze persoon over je gaat vertellen én terugkomt?
Deze onderwerpen komen voorbij:
• Potentieel publiek naar je webshop trekken
• Webshop verbeteren (‘Over pagina’ | Menu | Productpagina | Fotografie | enz)
• Hoe doe je PR? | Mijn PR voorbeeld email om gratis in de pers te komen
• Hoe schrijf je verkopende teksten?
• Integer reviews verzamelen
• Online en offline verkopen
19 videolessen
2 Q&A replays
💻 Webshop check met Laura van The perfect desk Werkboek
Na jaren lang testen, experimenteren en bijschaven heb ik mijn ideale Marketing Kalender ontwikkeld.
It’s all yours baby!
💻 Spreadsheet via Google Drive
Bekijk de Masterclass en ik neem je mee in:
• Mijn formule om een eerlijke winstmarge te berekenen
• De oefening die mijn mindset over geld verdienen compleet veranderde
• Mijn methode om uit te rekenen wat ik moet verkopen en hoe ik dat ga bereiken
• Vermijd deze 5 omzet killers wanneer je geld wil verdienen
• Hoe je focus houdt door korte en lange termijn doelen te stellen
Replay Masterclass (1.5 uur)
In deze bonus laat ik je zien hoe ik authentiek verkoop via Email Marketing
1. Aantrekken: Wat is je boodschap? Waarom zouden mensen bij jou moeten zijn?
2. Prikkelen: Ik laat je zien hoe je zorgt dat ze zich aangesproken voelen en ook écht hun email achter laten. (8 freebie ideeën voor makers)
3. Verleiden: Hoe schrijf je emails die de lezer in beweging brengt omdat ze je leren kennen en je iets gunnen. (4 stappen naar actie)
4. Actie (in je kassa) : Hoe je zorgt dat je lezer zich aangesproken voelt en je product gaat kopen. Hiervoor geef ik je ook tips. (2 automation voorbeelden van Monsak)
Replay Masterclass (Ruim 1.5 uur)
🔥 8 freebie ideeën speciaal voor makers
🔥 2 voorbeeld automations van Monsak
Veel - net niet - trainingen gedaan vóór deze. Ze waren nooit gericht op creatieve ondernemers. Deze wel! Echt een aanrader!
Studio Tuk - Manon
Vind je het lastig om je producten te verkopen op een manier die dichtbij jezelf ligt? Volg dan deze Verkooptraining. Er zit een top framework in waarmee je veel makkelijker je content kunt schrijven & organisch kunt verkopen.
Artwork By Madelon
Ik ben een eindeloze dromer. Door deze Verkooptraining heb ik geleerd concrete stappen & plannen te maken. Zoals prijs & aanbod. Gun jezelf deze training want je kunt er alleen maar beter van worden!
Rivka
Ontdek je een manier van verkopen die niet voelt als verkopen
Stijgt je zelfvertrouwen omdat je leert hoeveel je creaties écht waard zijn
Ontwikkel je focus door een aantrekkelijke en overzichtelijk aanbod
Weet je – door mijn marketing toolbox – vanaf nu ALTIJD hoe en waar je content over moet gaan (denk aan email, website, socials enz) Scheelt bakken tijd en frustratie!
Zeker een aanrader als je een creatieve maker bent en er voor wilt gaan dan geeft de Verkooptraining een boost op het gebied van creatief ondernemerschap, het tipt allerlei facetten aan binnen het ondernemerschap en vanuit de creatieve maker gedacht.
Ook leer je over jezelf, waarom je doet wat je doet en waarom dat zo belangrijk is.
Sinds de training heb ik meer zekerheid. Ook door de fellow-makers in de community, die ook vaak autodidact zijn.
Ik weet meer over mezelf, waarom ik iets doe en wat ik wil doen. Voor iedereen is een plekje in de markt en dat wat ik ben en maak is uniek
M’n zelfvertrouwen heeft een driedubbele boost gekregen sinds de training!
De Verkooptraining is een absolute meerwaarde als maker. Hij was overzichtelijk en hierdoor duidelijk in stappen te volgen.
Vóór de training zat ik met onzekerheden over het makerschap; zijn mijn producten wel de moeite waard, wil de klant mijn producten kopen? Zijn er niet teveel makers met leer? Hoe onderscheid ik mijzelf als maker en geloof ik dat?
De training brengt je terug naar de basis, geeft overzicht, leert jezelf als maker op waarde te schatten en dit uit te dragen met een goed verhaal!
De Verkooptraining is heel uitgebreid en je begint echt bij het begin zodat je je merk heel helder en duidelijk krijgt en van daaruit verder werkt.
Het wordt dus veel makkelijker om content te plaatsen die helemaal bij je past. Het is allemaal zo moeilijk niet als dat ik het soms in mijn hoofd maakte.
Ik zou zeggen: niet twijfelen en de training volgen!
Ik werk(te) samen met:
Margriet neemt je aan de hand mee hoe je een fundament bouwt voor je bedrijf. Dit doet ze op een heldere, scherpe en humoristische manier. Het heeft me geholpen in anders denken en kijken naar hoeveel je waard bent. Iedereen die maker is kan hier ontzettend veel aan hebben!
Studio Marte
De training heeft me geholpen te achterhalen wat mijn drijfveren zijn en mijn bedrijf richting te geven. De community met fellow-makers vond ik super fijn. Ik ben niet de enige met struggles.
Bianca Sijs
Ik ben 100% overtuigd van deze training en geef geld terug als je niet content bent. Gebruik de training 14 dagen, doe het werk en ben je toch niet tevreden? Dan krijg je je geld terug.
Ik zou de Verkooptraining aan andere makers aanraden en ik zou ze vertellen dat ze hier tussen medemakers een training vinden dat niet over droge businessplannen gaat die je bij voorbaat al afschrikken maar dat je echt iets over jezelf en je eigen business leert.
Ik zou de training ABSOLUUT aan andere makers aanbevelen.
Margriet is super eerlijk, to the point en zegt waar het op staat. Ze weet de goede vragen te stellen en de pijnpunten eruit te filteren.
De vragen in de training leveren heel veel inzichten (zowel voor jou als persoon als voor je bedrijf) en het is tof om tijdens de maandelijkse Mastermind te kunnen sparren met mede ondernemers.
Ik heb geleerd om mijzelf als maker centraal te zetten. Ik ben zelfverzekerder geworden en kan ik mijn merkverhaal veel beter vertellen.
Voor social posts heb ik nu zoveel ideeën waarover ik kan schrijven! Ze sluiten allemaal aan bij mijn product, zonder dat het geforceerd overkomt.
Totaalpakket dat iedere maker nodig heeft!
Margriet is direct, duidelijk en grappig.
Ze weet duidelijk waar zij voor staat. Ze kan je goed leren hoe je je product vanuit jezelf kunt verkopen.
Ik volgde monsak - het label van Margiet - en vond haar content heel inspirerend. De training is heel uitgebreid. Ik vind het nu veel makkelijker om content te plaatsen omdat deze nu helemaal bij mij past. Absoluut niet twijfelen en gewoon doen!
Studio Sparcle - Caroline
Heel fijn om van maker & ondernemer Margriet te leren
Studio Macnas
Als je wilt weten waarom je doet wat je doet en hoeveel je te bieden hebt, dan raad ik je deze training zeker aan.
Margriet is vrij duidelijk: Die bescheidenheid siert je niet. Dit zag ik als uitnodiging om eens goed naar mezelf en mijn aanbod te kijken.
Daardoor ben ik mijzelf meer op waarde gaan schatten. Ik voel me nu zekerder om te laten zien wat ik aan kennis en ervaring heb om te delen, en dat daar ook een prijskaartje
aan hangt.
Ik voel me echt een ander mens! Alsof de storm in mijn hoofd weggetrokken is en het zonnetje lekker is gaan schijnen 🙂
Ik heb absoluut meer zelfvertrouwen, ik trek me minder aan van meningen en heb weer zin om mijn bedrijf naar grotere hoogtes te brengen.
Dat laatste voelt ook echt haalbaar, in plaats van iets dat altijd een droom blijft. Ik onderneem nu voor mezelf en niet meer voor anderen.
De afgelopen weken heb ik met veel plezier meegedaan aan de Verkooptraining van Margriet. In 8 modules leer je in sneltreinvaart hoe je je bedrijf een boost kan geven.
Het Makershuis is een originele samenvatting van datgene dat je tijdens de cursus hebt geleerd over jezelf en je bedrijf.
Ik kan niet wachten om alle learnings toe te gaan passen op Art Studio Jet!
I really liked the Makers Huis!
It helped me organise my thoughts and determine what it was that was important to me, as well as what I truly wanted to share with my audience.
Dit ligt er helemaal aan hoe ver je in je business bent.
Heb je nog niet eerder aan je bedrijf gewerkt (ipv in je bedrijf) dan zul je echt tijd vrij moeten maken voor een goede basis. Ga je jaren plezier van hebben.
Heb je al over dingen nagedacht, zoals doelen of je droom? Dan ga je vlotter door de modules heen.
Ben je al een tijd bezig en heb je een opfrisser nodig? Dan weet ik zeker dat je er vlot doorheen gaat en met hernieuwde focus je merk kunt professionaliseren.
Ik zou je aanraden elke week één dag te reserveren voor zelfstudie.
Wanneer je wilt! Schaf je de training aan kun je direct beginnen en heb je 6 maanden de tijd om hem af te ronden.
Neen, zeker niet. Je kunt ze terugkijken dmv replay in de les omgeving.
Het is wel aan te raden aanwezig te zijn omdat je vragen kunt stellen aan Margriet en leert van je mede makers.
Ik kan niet in je portemonnee kijken maar één ding is zeker: niets doen kost ook geld. It takes money to make money fellow maker!
Zie de training als een investering in je droom, je leven en je bedrijf. Je bent niet voor niets op deze plek, als je het nu niet doet, wanneer dan? Als jij je schouders eronder zet, leert te geloven in je geweldige skill – en de waarde daarvan – dan weet ik zeker dat je deze investering terug gaat verdienen. Je gaat namelijk klanten aantrekken die gewillig hun beurs trekken voor je prachtige product.
Zakelijke – online.- coaching is zakelijk aftrekbaar en de 21% btw hierop kun je terugkrijgen. Check bij je boekhouder hoe je dit verwerkt.
Al gehoord van de werktuig PPO? Dit is een subsidie om je professioneel te ontwikkelen als je in de creatieve sector werkt. Met dit budget kun je mogelijk 1/3 van je coachingstraject vergoed krijgen. Check of je SIB code klopt met die op deze lijst. Is dat niet het geval dan kun je hier vinden hoe je je SIB code kunt aanpassen op de KVK website. Ik gebruik zelf de code: 7410 Industrieel ontwerp en vormgeving. Heb ook gehoord dat sommige makers deze gebruiken: 9003 scheppende kunst. Check ook of je algemene bedrijfsbeschrijving nog steeds klopt.
Ik ben 100% overtuigd van deze training en weet zeker dat je er veel uitzult halen.
Heb je alle lessen binnen 14 dagen afgerond en ben je toch niet tevreden? Dan krijg je je geld terug. Ik doe dit omdat ik 200% geloof in de kracht van dit programma en zeker weet dat je groter uitkomt dan je erin ging.
In elke fase is deze training interessant:
• de startfase: je verkoopt al een product maar je vindt het lastig om te verkopen en de juiste klant te vinden
• de groeifase: je bent al een tijd bezig maar je voelt dat er meer in jou en je label zit wat je – met hulp – naar buiten wil brengen
• de updatefase: je label is aan vernieuwing toe. Je doet al een tijd – met succes – hetzelfde maar het past niet meer bij je. Je merk/doelgroep/aanbod is aan een opfrisbeurt toe.
Twijfel je? Stuur mij een berichtje en ik denk met je mee,
Tijdens een gezellig koffie belletje kan ik je helpen om de juiste keuze te maken. Trust me, ik geef je eerlijk advies. Als ik denk dat mijn training – nu- niet bij je past hoor je dat ook.
Cookie | Duur | Omschrijving |
---|---|---|
cookielawinfo-checkbox-analytics | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Analytics". |
cookielawinfo-checkbox-functional | 11 months | The cookie is set by GDPR cookie consent to record the user consent for the cookies in the category "Functional". |
cookielawinfo-checkbox-necessary | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookies is used to store the user consent for the cookies in the category "Necessary". |
cookielawinfo-checkbox-others | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Other. |
cookielawinfo-checkbox-performance | 11 months | This cookie is set by GDPR Cookie Consent plugin. The cookie is used to store the user consent for the cookies in the category "Performance". |
viewed_cookie_policy | 11 months | The cookie is set by the GDPR Cookie Consent plugin and is used to store whether or not user has consented to the use of cookies. It does not store any personal data. |
In 8 stappen zelftwijfel overstijgen en ontdekken waar het voor jou over gaat in het leven.